söndag 28 mars 2010

Shopping, pimp och block

Frånvaron från bloggen innebär inte frånvaro från livet i sig.
Här har jobbats och slitits. Hej o hå!
Men även jag har ledigt på helgen och då får jag göra allt det som är roligt. Alltså ännu roligare än jobbet då.
Igår lördag åkte jag och dotter A på en tour.
A behövde åka till Borås för att köpa tyg till kollektionen hon gör på skolan och då är man ju inte sen att hänga på! Eller rättare sagt. Jag var helt enkelt tvungen, A inte har körkort, och då hade jag inget val.
Svårt beslut, NOT!
Rutten började på Skroten i Kinna. A hittade några bra tyger till sig och jag hittade ÄNTLIGEN mitt jacktyg!
Som jag har letat! Jag har i ett års tid letat efter en grön jacka eller ett grönt tyg.  Min gamla röda halvlånga yllejacka är så sliten men jag har trivts så bra med modellen och färgen så den fick hänga med en säsong till.
Våga vägra svart!



















I alla fall så fann jag detta härliga ylletyg av kokt ull på Skroten, 198 kr/meter
















Nästa stopp var bara ett par hundra meter bort. Kinna Garn. Ett måste när man ändå är i närheten.
Jag hittade pluppgarn till G på jobbet. Pon-Pon heter det,  tråd med pluppar på helt enkelt.
Som jag för övrigt visat tidigare här.

Jag ramlade också över detta mohairgarn i en underbar blålila färg. MÅSTE HA!!
17:50/nystan. Det var ju  bara att köpa!
Fick för mig att testa haruni-mönstret på detta sätt. Det blir en kul fluffig vårsjal till lilla A.















Sen bar det iväg till Borås då. Affär´n först. Där hittade vi möbeltyg för 30:-/metern.
Stickväska och badväska blir det av detta. Prickarna är i lindblomsgrönt, det kanske inte framgår riktigt.















Har ett par andra att visa senare... den som spar han har...

Efter Affär´n fikade vi och sen bar det iväg till Furulunds. En sån fin butik! Och sicken massa fynd att göra!!
A hittade en hel hög med aftonklänningstyger men kunde inte rikitgt bestämma sig. Hon får hem o fila på skisserna. Det är ju inte långt till Borås. Only 40 minutes away.
Jag ska visa mina Furulundsfynd senare.

På hemvägen tog vi en liten omväg om Biltema i Göteborg. Men innan dess hann vi en sväng om Bergakungen. A hade internet-köpt biljetter till lördag istället för söndag som var meningen.
Vilket hon såg först när köpet redan gått igenom. Men killen på bion fixade det lätt som en plätt.
Väldigt trevlig service!

Biltema ja..
Jag snodde Dödergöks idé med pusselmattan. Bara att plocka isär och stoppa undan när man är klar.
Till sambons uppenbara förnöjelse.














Den lila mohairharunin blir tre till fyra gånger så stor som den röda....
Fantastiskt hur den röda kunde bli så fin efter blockningen. Den såg ut som en liten trasslig trasa före.
Synd jag inte tog bild på det.

Efter all shopping var vi helt slut. Men styvsonen L och hans far lagade en underbart god middag åt oss. Grillad entrecote från Birgers Chark i Lerum. God bearnaise och olika sorters smör! En riktig mönstermiddag för en LCHFare.
Enfter en sån middag återvänder energin och man är på hugget igen så det blev lite kvällspyssel.
Började sticka på det lila som ses här ovan.
Och sen pimpade jag ett jättestort påskägg som jag ska ge till en av mina fina o trevliga kunder.
De är 35 pers på sitt kontor så det får ju vara ett stort ägg. Det är bara det att de ägg man kan köpa i affärerna är så himla fula och vanliga tycker jag.
Jag såg iofs ett stoooort rosa folieklätt ägg i Systrarna Kanolds fönster men det skulle de ha 1000 kronor för. Utan godis!!
Men, man är ju inte tappad bakom en vagn så man gör väl sitt eget pimpade ägg dårå.

Presentpapper, fina band, limstift och diamanttejp från Biltema. Simsalabim! 

Nä nu ropar stickningen på mig.
So long friends!







Inga kommentarer: