lördag 6 februari 2010

Ny kamera, pluppsjal och riktigt garn

Min älskling är la för söt!
I torsdags kväll kom han hem med en ny kamera till mig. Bara sådär!


"Nu när du håller på med så mycket bilder på bloggen o allt... " Där fick han allt en stjärna till i boken!

Så här fin skräpa blir det med blixt och zoom med min nya Canon IXUS 120 IS.
Halvvissna tulpaner blir som nya!














Min söta kollega på jobbet, M,  har gjort en sån läcker sjal. Måste visa den här.















Hon har stickat den i ett jättemjukt o härligt "pluppgarn". Så här skriver M själv:
"Garnet heter Pompon från Rico Design. Det är bara 34 räta maskor och 2 nystan. Man gör 2 maskor mellan varje boll. Inget mer. Finns både i spräckliga färger och vanliga färger."
http://www.rico-design.de/
Klicka Garnübersicht/creative/pompon 200g så ser du alla enfärgade.
Under pompon/print ser du de  flerfärgade varianterna. 100% polyester

Så långt ifrån Fale Artut man kan komma, men ändå.
Igår beställde jag några fina härvor från självaste Fale Artut. Längtar såååå efter paketet.
Bara namnen är poesi; Norrsken, Tulpan, Solnegång
Kolla in Norrsken och Solnedgång. Så himla roligt att veta varifrån det kommer. Och att det är handspunnet, handfärgat o allt. Så himla vackra!

Det här kallar jag kvalitet!!

1 kommentar:

fale artut sa...

Det ser fint ut på kort...Tycker att jag känner igen det? Hoppas att Du blir nöjd!
Tack för dina fina ord!