fredag 12 februari 2010

SJ , Julklapp och Liljevalchs



















Idag åker jag tåg till Stockholm för en gång skull. Riktigt trevligt faktiskt. Tystare och mer space än flyget.
Och så kan man vara uppkopplad så gott som hela tiden också. Så nu har jag gjort klart min presentation och en analysdummy som jag ska visa kunden. Väldigt viktigt möte! Stooor viktig kund!
Ikväll blir det mysmiddag med dotter E och svärson D och sen ska jag och E gå på Jonas Gardells "Trafikplats glädjen" på Folkoperan. Trevlig trevligt. Det är den lilla ängelns julklapp till sin mamma. Fast vi skulle ju inte ha några julklappar så det stod Glad Midsommar på paketet. Lilla stumpan!
I morrn fm går jag o E på Liljevalchs vårsalong. Nu blir mamsen avundsjuk! Men jag lovar att ta lite smygbilder och lämna rapport. Hemresa med SJ i morrn kväll. Åter Åsa ca 20:30. Om inte tåget blir försenat, som det var i morse....Tjo!

Jag har givetvis med mitt sticke på tåget. Ett litet luststicke som mellanspel efter Harika och mellan varven på den svart-turkosa koftan som känns liiite sådär..
Jag vet inte vad det är men jag är inte riktigt hundra på den ...
Lilla mellansticket är ett par muddar i ett tunt tvåtrådigt, mjukt, ofärgat ullgarn jag köpte på Normi för ett tag sen..Det är så tunt så jag har tagit fyra trådar av det och stickor 2,5.
Små flätor blir det som mönster.
Tänkte hitta några söta knappar att sätta på också. Bilder får komma sen. Kan inte med att hala upp kameran i den tysta avdelningen på tåget och börja fota halvfärdigt sticke... lite hyfs har jag allt.

Äh, hyfs och hyfs!! Lite wild & crazy - som syster A-M brukar säga - måste man ändå vara.
Min stol-granne gick av i Katrineholm , då smög jag mig med kameran.



1 kommentar:

Anita sa...

Hej Kusin Maggan,
Så roligt att du också gillar handarbete!
Hos Normi köper jag också allt mitt garn, och har gjort det sedan 70-talet. Det brukar ta en stund, för fru "Normi" har alltid något att berätta.
Kul att hitta sina släktingar på detta sätt- bättre än inte alls!
Kram
Kusin Anita