söndag 7 mars 2010

fuk & full ... av godhet

Jo alltså jag åkte ju på en sån jädra förkylning. Ont i halsen lite till o från i en dryg vecka först.
Ökande i styrka ... som de säger på sjörapporten....
Av nån anledning körde jag ingen vitlök på det halsonda denna gången.
Väldigt dumt!
Normalt tar jag pressad vitlök i lite olja eller creme fraiche så fort jag känner mig minsta lilla på väg att bli förkyld. Förstår inte varför jag nonchalerade symptomen så denna gången.

Så i onsdags hade jag redigt ont i halsen. Styv kuling, typ.
Symptomlindrade med ipren, aspirin, panodil  och zyx men kände mig faktiskt rätt risig.
Seminarium i Jkp i torsdags,. ja det där vet ni ju..
Fredag gick av bara farten, men då var jag allt rätt hängig.
Igår stickade jag och sov om vartannat. Det halsonda gick över i hosta. Elände!! Kände mig så fuk så fuk. Stackars lilla jag!
Men jag orkade ta några bilder på alla-hjärtans-rosorna jag fick.
De är fortfarande väldigt fina fast på ett annat sätt än när de var färska. Tycker jag.
















































Inför natten tog jag på sambons inrådan en klunk dundermedel.
Han hade kvar en skvätt från sin brakförkylning för ett par veckor sedan.















Jädrar vad den slog! Jag kände mig verkligen full halva natten.
Rätt skönt på ett sätt men lite kusligt ändå. Alldeles packad!
Full av godhet som en gammal god vän brukade säga.
Minns inte att den hostmedicinen var så himla stark!!
I morse var det huvudvärk.
Baksmälla?

Well well,  i alla fall så hostade jag inte en enda gång till efter den lilla klunken.

1 kommentar:

fale artut sa...

De där rosorna var väldigt vackra även som... ja, att bäst före datum har gått ut.
Vackra färger med djup. Hoppas att Du mår bättre nu!