tisdag 30 mars 2010

Färdiga grejer

Hallå hallå!!

Förkyld som f-n. IGEN!! Det var många år sedan jag var förkyld och dess utom flera gånger under en och samma vinter och i synnerhet så illa. Bläääää

Nu är i alla fall Haruni nr två klar.
Billiga garnet från trippen i lördags.
Så här fin (ähhö) såg den ut före blockning

Synd att färgen inte kommer fram riktigt korrekt, Den är inte alls blå utan lila. Eller blålia.
Så här fin blev den när jag blockade.
Ska bli kul o se om den håller formen när den torkat.


Sen måste jag ju visa Ps ägg också.
Min gamle gode kollega P som också ville ge sin finaste kund ett riktigt fint ägg. Det brukar bli så att han hänger på mina inköp av både påskägg och julklappar...helt OK.
Det var roligt att designa ägg.
Fast sambon la in en fin.. (när jag tvingade honom att säga vad han tyckte om mina fina ägg) att han hade (minsann, tyckte jag mig höra...men det kanske var inbillning) gjort dem i företagsfärgerna, rött och svart...Pytt min höna!!
Jag är i all fall väldigt nöjd och fick mycket beröm av kollegorna.
Godis för 800:-  gick åt till de två äggen och sen gick de knappt att lyfta..





























Nä nu ska jag ta tag i krokuskoftan så den blir klar nån gång.

Inga kommentarer: