lördag 3 april 2010

Svalskörtet snart klart















Swallow = svala  (I´d rather be a swallow than a snail...)
Tail = skört, svans, stjärt. Visst låter skört vackrare än stjärt?

Bara några varv kvar , så är garnet slut!
Nedrans!
Så går det när man är en snåljåp. Förstår inte vad jag tänkte på. När Carina sa att du behöver åtminstone fyra nystan. Åtminstone betyder i detta fallet  "ta fem".
Så jag köpte fyra...
Vad tog det åt mig?
Vart tog mitt överflödstänkande vägen idag då???
Gamla mönster spelar mig verkligen spratt ibland. Och det ärinte stickmönster jag menar här...

Blir "tvungen" att leta upp en garnaffär på självaste påskafton. Ååååå så synd det är om mig då! haha

Det är ett rätt vanligt märke så det bör gå. MÅSTE gå!!
I garnbristen igår tog jag några varv på krokusen så nu är det bara baksidan kvar. Ärm till ärm.

Förkylningen har vänt så det går åt rätt håll.
Sambon är nästan ihjälgasad av vitlöksångorna. Men det är priset man får betala.

Lusten att göra saker (mer än att sticka då) har kommit tillbaks.
Helt genomsvettig blir jag så fort jag gör nåt, men på rätt väg är det i alla fall.
Undrar om Kvibergs marknad är öppen idag....när man ändå ska in till stan...
hm

Inga kommentarer: