torsdag 8 april 2010

Svalan klar

Den blev jättefin tycker jag!














Synd bara att jag glömde sladden till kameran... det får bli  en mobil-bild så länge.
Nu är det bråda dagar. Massor av saker som ska vara klara på jobbet innan jag sticker iväg till Gran Canaria.
Det blir ändå lite stickat på kvällarna.
De nya Harika-sockorna går så sakta framåt.
Jag fick för mig att ändra lite på mönstret. Heel-flapen, alltså den smala remsan bak på hälen som man sen plockar upp maskor på var väldig lång på de förra sockorna.
Så jag kortade helt enkelt av den. Hur svårt kan det vara...

Det var bara det att jag kom på att jag skulle göra det först när jag stickat precis som mönstret
visar och plockat upp på sidorna och stickat flera varv på instep-chart resp insole-chart.
Men i alla fall så blir det mycket bättre efter ändringen.

Väldigt skönt att sticka med bambustickor också.
De sviktar lite liksom så det känns väldigt mjukt o härligt..

Ikväll är det packning som gäller och sen till SOOOOOOLEN!!!

Inga kommentarer: