måndag 5 april 2010

Full Påsk

Kära nån vad tiden går fort!
Plötsligt är det annandagen och jag har knappt hunnit nånting!
Eller....

Jo! Jag har hunnit få ett påskägg av mina två yngsta döttrar!
A & J hade hittat på det här till sin mor.
Gulliga de är de små barnen!















Och så har jag hunnit få ett påskägg till.
Från käre sambon!





























Tänk att han alldeles själv varit inne i Garn & Broderi på Drottninggatan i Gbg och inhandlat ett KnitPro etui till lilla mig!! Himla gulligt! Här är det laddat med mina enda KnitPro

Och på påskafton när jag kände mig lite lite bättre i förkylningen så bar det av in till stan...
Jag o A o hennes kompis E var ju på Kvibergs marknad..
Tjyvarnas marknad säger en del. Man undrar faktiskt var en del grejer kommer ifrån.
... skyltar med " vi låser upp alla mobiltelefoner, alla märken"... hm känns liiiite sådär..
Men ändå.
Jag hittade en sån glammig väska som jag inte kunde låta bli. Guld fast grön liksom.















Den duger inte att bära datorn o sånt i men den duger väldigt bra att ha som stickväska.

Igår var vi hos änkenåden. A-M, Ch, bror A och jag o G. Och så mina fina ungdomar L, J och A.
Fullt uppställ alltså.
Vi gick en promenad och här är lilla mamsen 76 år pigg.















Och sen åt vi en massa mat och umgicks och mös hela eftermiddagen och halva kvällen.

Det lila ryagarnet räckte precis. Det blev ett par meter över tom.
Krokusen har legat på blockning över natten och är nu klar att motera.
För att ha nåt i händerna när krokusen blev klar "hittade" jag limegrön alpacka och ett lila sockgarn från Tant Thea i min garnsamling. Passar underbart ihop till ett par Harikasockor!
Look!

















I morrn är det vardag igen.
Jobba jobba.
Och åka till Carinas Garn o köpa mer orange mohair till Svalskörtssjalen.
Måste kolla också hur det är på flyget med stickor.
Får man ha med sig trästickor eller plaststickor tro?
Kanske dumt att chansa.
Bättre med en bok?
Tips på reselektyr mottages tacksamt från läsekretsen.

Inga kommentarer: