onsdag 28 april 2010

Litet monster

Detta var roligt!!
Virknål 5 och en liten hög med restgarnsnystan.
En timma senare hade nystanen blivit ett bebismonster.
Ca 45 x 45 cm än så länge














Hm, lite fadda färger i morgondimman på betongbordet....

När jag som bäst satt där och virkade frågade sambon efter en stund vad det var jag gjorde.
Då fick jag ju berätta om monsterrutorna o allt.

SYND att jag inte hade kameran uppe.
Hans min var helt obetalbar!!
Jag skrattade en lång stund.
Minen släppte när jag lovade att han skulle slippa se den färdiga monsterpläden i sitt hem.
Åtminstone i soffan däruppe....
- Jag kanske ger bort den, sa jag.  Då log han nöjt.
Han tillstod dessutom att han var beredd att ekonomiskt stödja ett boende för J
så att jag kunde få ett eget rum att ha alla mina alster i....
Ha ha!!!
Ja, han är verkligen rolig.

Eller..? hmmm

Inga kommentarer: