söndag 18 april 2010

Nu drar vi!

KL 21:38 lokal tid nu på lördag kvällen fick vi sms från Fritidsresor.
Upphämtning vid IFA Faro kl 02.40.
Flyg kl 05.00 från Las Palmas till Athen. (!!!!)
Buss från Athen.

Tjohooo!!!

Det blir en nätt hemresa på ca två och ett halvt dygn.

Nu ikväll medan vi laddade ner Gs fyra mp3-böcker gjorde jag äntligen klart min andra Harika.
Det var bara ett par avmaskningsvarv kvar.
Fina va!















Vi märkte att minnet på våra telefoner inte rymmer så många böcker. Men vi skulle ju ändå til Faro Grill och äta middag.
Så vi gick till "kinesen" som G kallar honom. En jättetrevlig kille (jag tror han är spanjor...) i en elektronikbutik i Oasis-området där vi häromkvällen köpte datakabeln o det.
Ni fick aldrig se min fina ryggkliare vå?
Den kommer på bild när jag packat upp den hemma. G gick tio meter bakom mig den kvällen. Han gillade INTE souvenir-stuket på den. Eller gillade den inte alls helt enkelt.
Hur som helst så drog vi ut på byn här vid 8-tiden.
G hittade preciiis en sån väska som han velat ha jättelänge.
Och så gick vi till kinesen då. G behövde ju köpa minne till telefonen och så ville han ha nya höronlurar (som barnen sa när de var små) till densamma.
Alla inköpen gick fint.
Kinesen blev jätteglad när han såg oss och tog i hand o allt.

På Faro Grill belv det kotletter till mig och en currykyckling till G.















Och det var alltså under själva middagen som sms:et från Lottie kom.
Därför tog vi inget kaffe efter maten ikväll. Vi vill gärna försöka sova ett par timmar innan vi ska ut o möta bussen mitt i natten.
Så nu har vi exakt två och en halv timma kvar tills vi ska upp igen.

Det blir väl lite si och så med bloggeriet under resan så vi hörs när vi hörs.

Lite surt att vi inte hinner sola imorrn.....

Buenas noches

Inga kommentarer: