tisdag 13 april 2010

mätt som en plätt

Det klarnade upp under dagen. Blåste ordentligt men solen kom fram och alla kom ut till sina solstolar igen.
Vi gick en promenad och G köpte sig en datorsladd till telefonen så nu kan han ladda ner mer böcker.
Jag tog massage. Det var skönt på den ömma och stela nacken. De här sängarna tar knäcken på mig.
Sen satt jag i solen och stickade ett tag. Härligt med solen!!

När syster A-M och hennes Ch varit på Teneriffa sa hon att det räckte med en vecka. Det var skönt att åka hem.
Då tyckte jag det lät så himla konstigt. Hur kan man vilja åka hem från solsemestern???

Men jag måste säga att jag håller med. Alltså nej, det beror inte på vädret vi hade idag.
Det är bara det att man har det så himla bra hemma. Man har alla sina saker.
Sitt fina o mysiga hem.
Sin goa säng.
Efter några dar här kan man stället liksom.
Nu låter jag allt lite gnällig va.

Men vi sa att nästa vår när vi känner att vi behöver komma ifrån jobbet o vila upp oss så stannar vi nog hemma.
Vad härligt att vara ledig hemma!
Och särskilt på våren.
Sitta ute och fika om det är fint väder.
Åka ner till Varberg o shoppa och strosa runt.
Bara göra ingenting, fast i vår fina härliga miljö hemma.
Well, det var lite funderingar kring det...

När vi precis gått in fram på sena eftermiddagen kom världens regnväder in.




























Efter en timme hade det bedarrat och vattnet började dra sig undan igen


Vid 8-tiden var vi middagssugna och gick till Faro Grill. Stället vi var på första kvällen.
Jag åt mig övermätt på gris. G åt ko.
Här en bild på min halvätna gris..



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blir till att hålla diet när vi kommer hem.
Byxorna har blivit alldeles för små...
Det är så lätt att äta för mycket här.
De serverar så stora portioner och jag har inte vett på att lämna ...
ELler är jag för snål kanske..
 
Nä nu ska jag se senaste avsnittet av Svenska Hollywoodfruar.
I just love Maria Montazami. Så oskyldigt spånig så man bara döööör!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Buenas noches

Inga kommentarer: