lördag 24 april 2010

Egen designer

Min söte sambo är så himla bra va!
Igår kväll satte jag mig att provsticka inför mitt Fale-projekt.
Synd att jag inte fotade de två första försöken... kunde vart kul för er att se.

Tanken är att det ska vara en vit botten och så ska de färgade garnerna bilda mönster.
Lite enligt  Harika-principen.

Först testade jag ett rosmönster. Men det blev alldeles för mycket. Själva rosorna försvann liksom, det blev bara rörigt.
De färgade garnerna ger så mycket i sig. Så då testade jag ett egentillverkat mönster.
Vit botten med harlekinliknande rutor.
Rätt strikt... men ni vet det där med mönster är inte helt enkelt.
Man kan inte bara smälla upp en massa rutor på rad s¨ådär. De ska ha rät form, proportioner, rätt mellanrum...ja ni fattar,,
Kanske därför man får gå flera års utbildning när man ska bli just designer.

Men min goe sambo skulle nog blivit designer.
Han kom på ett mönster som jag testat här.














Helt enkelt ränder med vitt och färgat och i de färgade ränderna vita M.
Enkelt, genialt.
Tycker jag i alla fall.
Han har verkligen blick för..ja färg och form helt enkelt.

Nu ska jag bara beställa mer norrsken och soluppgång och tulpan och vitt lammullsgarn av Fale Artut.
Hoppas hon har nåt som liknar i alla fall. Det måste ju inte vara precis...

Idag har det varit helt underbart vårväder. Jag o sambon fick hjälp av bror A att köra iväg en massa skräp till tippen. Sen tippade vi.
Haha!! kul!
Alltså vi tippade på hästar.
Fika på Tolos i solen och V75.

Fyra rätt... hm. Men nästa gång, DÅ ska vi vinna massa pengar!

Efter tippningen var vi ner till Frillesås Lantmanna och Konsum o handlade upp oss på entrecote och en grunka till högtryckstvätten som var helt nödvändig för att kunna spola altanen.
Sambon lekte med det nya verktyget medan jag röjde upp i tvättstugan.

Nu ikväll har vi grillat på altanen och nu sitter alla - utom jag som bloggar - o tittar på Millenium.
Till maten kalasade vi på Gs julklappsvin från fina kunden, en helt underbart god Amarone.
Tack Hans!

Måste visa er de udnerbara kläderna jag hittade i Las Palmas. Det visade sig att märket finns hos återförsäljhare här hemma också, även om de inte har några egna butiker här i Sverige.
Desigual heter märket. Handgjorda (står det i reklamen) kläder from Spain.
Helt i min stil, Underbara färger och lite lappiga sådär.
Passar anarkisten i mig perfekt.
Kolla här bara




















Tänk dig en hel stor butik FULL med kläder i den här stilen. Så himla gulliga o kul och färgglada och....alldeles underbara.















Till sist en bild på de vackra tulpanerna som lilla mor kom hit med när vi kommit hem. Så himla fina!!
I mors vas också! Hon är också designer.

Har du testat Sias (nya?) glass-serie Världens Glass?
Garanterat goda glassar. Nästan helt i klass med Bräutigams faktiskt.

Well, slut från soffhörnan för idag
hälsar proppmätt.

1 kommentar:

fale artut sa...

Det där ser spännande ut!