lördag 10 april 2010

Press

Så här har dagen varit hittills.
Upp vid 8 lokal tid. Dusch och på med shortsen.
Sängarna är stenhårda! Min gamla onda axel gjorde sig påmind igen.
Får palla upp mig med en soffdyna till natten tror jag...
I alla fall så åt vi en närande och god frukost.
Världens buffé! Det fattades ingenting. Det finns tom en omeltt-tant - precis som i Thailand.
De är inte så fettskrämda här så det var inga höjda ögonbryn när jag bad om crema till kaffet.
Efter den bastanta frukosten tog vi oss en timmes promenad.
Den här fina sandgubben var kvar på stranden från igår.















Det var lite halvmulet men varmt fram till 11 ungefär.
Sen kom pressen.
Vi handlade vatten på hemvägen och sen var det bara att ta varsin solsäng nere vid poolen.
Och där har vi legat mest hela dagen.
En timma på var sida, sen fick vi fälla upp parasollet. Det tar som f-n här nere!
Jag fick stickat klart min ena Harika. Så nu är det bar en kvar. Två tyska tanter kommenterade sticket.
En tyckte att det var sehr schööön  farbe.. eller nåt i den stilen.

Man blir änna trött av att vara i solen en hel dag.

Vid fem gick jag till Supermarcadon  här intill och köpte lite ostar, kex, salami och smör, montequilla.
De kör med osaltat smör här. Det är bra när man vill hotta upp kaffet....
Vi var lite småsugna nu vid 18-tiden. Det är ju faktiskt 9 timmar sen vi åt frukost....
Så länge står man sig ändå på en tung LCHF-frukost.

Det är mest tyska pensionärer på hotellet, ett äldre franskt par och två barnfamiljer.
Inte en svensk så långt örat når...

Batteriet i kameran var urladdat så det får komma mer bilder sen.

Idag fyller min lille gosse L 21 år. Systrarna A och J och J:s K uppvaktade i morse med pannkakor på sängen.
Gulligt av dem! Tänk att det gått så många år sedan han pluppaade ut hemma i vardagsrummet!
Det är första gången i hans liv (och mitt) som han får fira födelsedag utan mamman.
Uhuu eller jipiii?

Inga kommentarer: