söndag 30 oktober 2016

Ännu en flytt och halloweenhälsning från Olle

Igår drog jag på mig arbetshandskarna och kopplade på släpet igen.
Dags att flytta för Amanda och Daniel.
De flyttar från modern villa i Stenungsund till liten 60-talsstuga på Tjörn.
Den ligger på en härlig tomt med utsikt över hav och öar. Tanken är att de ska bygga ett nytt fint hus på tomten om ett år eller två.

Vi var ett härligt gäng av syskon och föräldrar, både bonus och ordinarie ;-)
Amanda det lilla effektiva huskorset fick snabbt ordning på köksskåp och möblering. Så fram på eftermiddagen kunde vi sitta i vardagsrummet vid matbordet och äta middag.


Och jag är så usel på att ta bilder på rätt saker; inte en enda bild på huset. Ej heller det fina läget.
Jaja... "sådan är jag dyra moder" som min mamma brukar säga. Det ska vara en replik ur "Lilla helgonet" som modern spelade på (om jag minns henne rätt) Slottskogsteatern nån gång sent 40-tal eller tidigt 50-tal. Jodå, så atte...

I alla fall var det en väldigt trevlig dag med Amandas nya goa släkt. Och så roligt att de får det så fint och mysigt.
Vid halv åtta satte jag mig i bilen och körde (rätt fort faktiskt) hem. Man får bara köra i 80 med släp men va f---n. Jag ville hem!
Fort!
Bättre köra fort hem än att sitta och tuppa av vid ratten, eller hur;-)

Hur skönt var det inte att komma hem och tända i kaminen!!!
Lite roligt sätt att säga på det där. Hur fint var det inte.... Hur gott är det inte med..... Osv.
Konstigt men rätt effektfullt.

Nä, nu ska jag packa upp ett par kökskartonger och byta plats på grejer som står i skåpet i köksfarstun och ska in skafferiet.

Sen ska tvättmaskinen få komma in i köket och diskmaskinen åka ut i garaget.
Kom på att det är enklare att diska för hand än att tvätta lakan, handdukar o sånt för hand...
Bra påkommet av mig!

Och så ska jag sätta på en gryta på högrev och svamp. I eftermiddag kommer Emma, David och barnen. Vi ska gå på musikal i Värö Kyrka där det är Astrid Lindgren-tema med barn-och ungdomskörerna. Ska bli fint!

Och om jag hinner ska jag gå ut och gräva kanter till täckodlingen och lägga på kartonger, löv, gamla äpplen, grässvål från gårdsplanen och gammal halm från rännet.
Men men vi får se vad som hinns med.

Avslutar med en hälsning från min egen lille pumpa Olle! Han har på sig sin matchande röd-orange overall.  "En sån skön overall mamma, man kan vara alldeles naken under!"
Han vet hur man tar vara på de sköna stunderna :-)





Inga kommentarer: