onsdag 31 juli 2013

Tänkvärt

I solstolen målande naglarna lyssnar jag på Sommar i P1 med Maria Sveland, ärkefeminist, journalist och författare. Överraskande intressant. Jag är inte överdrivet förtjust i de där agiterade feministiska damerna, men jag sitter bara här och hummar och nickar "jaa, det har du rätt i" och "ja, det är ju inte klokt" och "absolut! Det håller jag med om".
Kul när man blir positivt överraskad. Och kul när någon känd person håller med om mina åsikter, haha!
Kul också att vara nyfiken. Man får sig mycket bra till livs:-)
Tack för det Sveriges Radio!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Nyfikenhet är en underbar egenskap. Jag har inte tyckt om hennes böcker...eller lite mer ärligt, jag började läsa en, tyckte att den var gnällig och trist och gav sjutton i den. Roligt att hon kunde ge mer live! (För jag litar förstås på ditt omdöme!)