tisdag 16 juli 2013

Sticka, sticka, sticka


Jaha, nu kom den upp-o-ner.... Färgerna är inte riktigt verklighetstrogna. Får ta bättre bilder med riktiga kameran vid tillfälle.

Nåväl, igår blev det väl mest stickning och härvning av garn.
Jag och sambon gick ut och flyttade solsängarna till östra gaveln på huset när solen kom fram på eftermiddagen. Men det tog bara en liten stund så var det tjocka gråa moln framför solen igen.
Kallt som tusan blev det! Det var bara att gå in igen.
Just som jag burit in solhandduk, stickning, telefon, vattenmugg och dyna och placerat mig i soffan igen så nog tusan kom solen fram igen!!! Hm...

Idag blåser det samma enerverande vindar. Medelvind 9 m/sek, men det är så byigt så vissa stunder kan det kännas nästan lugnt och sen drar det i igen så man får hålla i hatten, om man har nån:-)

Nu längtar jag efter lille Olle och hans föräldrar! Det ska bli så himla mysigt när de kommer ner på torsdag!

Inan dess ska vi fira lilla J som fyller år på onsdag. Hon har beställt hotellfrukost, så det får det bli. Jag och L och A tar med henne till nåt fint hotell och äter frukost ihop innan den lilla ska jobba hela dagen.
Vi får fira bättre till helgen när vi ska ha familjedag. Alla barnen kommer hit så vi får umgås och äta god mat hela dagen. Det blir kul!

Idag vet jag inte.... Kanske tar en tur till Kungsbacka så jag får lämna in mina låneböcker och handla lite.
Jo, sticka ska jag också så klart!
Måste trixa lite för att få ihop Tinatröjan. Koftorna jag repade upp var ju rätt korta, så det var inte så himla mycket garn i varje färg. Men som man kan ana på bilden så kom jag på ett fiffigt sätt att använda det röda och blå så att det (förhoppningsvis) räcker:-)
Ska nog kolla hur lilla mamsen har det också.
Lilla A skulle komma neråt idag för att träffa sin bästa vän S. Så åker A med mig in i morrn bitti när vi ska fira J.

När man sitter sådär och stickar i soffan en hel dag som jag gjorde igår så får man sig till livs väääääldigt  många dåliga TV-program...
Jag såg Oprah, Ellen de Generes, Så växte Amerika fram, Moln över Hellesta och en massa annan smörja....
Tänker på alla gamla och sjuka som har TV som huvudsaklig underhållning på dagarna. Hemskt tråkigt!!
Men så finns ju radion!
Oj vad många bra dokumentärer de tillverkar på SR! Och så kan man även med behållning lyssna på P4:s lokala sommarprat. Tex P4 Värmland. Då får man både trevligt prat och en underbar dialekt att lyssna på:-)
Några radioprogram jag lyssnat på nyligen:

AnnaPia Karlssons sommarprat i P4 Värmland från 19 juli 2011
Sarita Skagnes sommarprat i P1 9 juli i år
Alla Radiopsykologens program (P1)
P4 Dans med Thomas Deutgen - alla programmen finns att lyssna på , ej ladda ner.
Lennart Perssons sommarprat i P4 Värmland från 26 juli 2010
Andreas Johansson Klässbols Linneväveri, Sommarprat i P4 Värmland  från 23 juli 2012
Maria Wells sommarprat i P4 Värmland från 16 juli 2012
Min bror var en hemlighet, P4 dokumentär från 9 juni i år
Jag önskar att min pappa inte får leva, P4 dokumentär 2 juni i år
Fädbojäntan P4 dokumentär 26 maj i år
Sarah Dawn Finers sommarprat i P1 28 juni i år
Solveig Ternströms sommarprat i P4 Värmland 13 augusti 2012
Lasse Kronér sommarprat 25 juni i år
Hedersmordet på Pela P3 dokumentär 27 nov 2011
Helenemordet P3 dokumentär 17 april 2011
Alla Knattetimme-programmen, P4
Det svåra samtalet , Hultling och Röör i P4

Äh, nu orkar jag inte skriva fler... jag har lyssnat på 163 program totalt sedan jag laddade ner appen för ett år sen. Men alla har jag inte lyssnat klart på. Aldrig att jag lyssnar på tråkiga eller dåliga program. Nä då är det bara att byta till nåt bra:-)

Apropå dåliga TV-program, så finns det väldigt många bra TV-program på svt.
Igår kväll tex så var det ett program om lastbilsfolk. Ja kolla själv på play, helt fantastiskt vilka entusiaster det finns!! Kolla in Vägarnas kungar på svt play vet ja!
Jag skickade tips-sms till systersonen J. Han är lastbilschaufför och älskar sin lassabil:-)

Nu ringre lilla A. Hon kommer lite senare i eftermiddag. Ska träna och greja hemma i Borås först. Hon har blivit riktigt biten av träningen. Det är roligt för en gammal gym-mamma:-) Och hon har blivit riktigt "krallig" redan, som storasyster i Stockholm säger. Well, då skjuter jag på kungsbackaresan till i eftermiddag så kan jag plocka upp henne på Kungsbacka station.




Inga kommentarer: