lördag 6 juli 2013

Semesterdagbok



Idag är det jättefint väder. Lite blåsigt men soligt och skapligt ljummet i vinden.
Härom kvällen när jag träffade bebin och hans föräldrar filmade jag den här lilla snutten.
E trodde att jag höll på att ta stillbilder,  hihi.
Söta som socker är de båda två i alla fall.

Igår gick jag och sambon på semester. Vi firade med skumpa på altanen och blev lite sällskapssjuka så vi messade efter våra kompisar M & J. De kom med vovven V och vi delade på räkorna och resterna av rebenssjällen från häromdagen. Väldans trevligt.
Det är alltid roligt med M & J.
Glada och skojfriska är de. Och vi har alltid livliga diskussioner om ditten och datten.
Igår tex så hade vi logistik-planering inför Göta Kanal resan i vecka 30.
Killarna ska åka från måndag till måndag med J:s gulliga barn (ungdomar kanske man säger när de är 11 och 14?).
Vi tjejer ansluter på vägen - antagligen i Motala trakten - på fredag kväll eller ev lördag morgon och vill åka hem på söndag kväll eftersom M ska börja jobba igen på måndag morgon. Avstigning nånstans nära Linköping i sjön Boxen.
Vem som helst kan tänka sig in i diskussionens livlighet när olika bilars placering och olika deltagares anslutningsplatser och tider skulle fastställas.
Hahaha, riktigt roligt!
Och så himla kul att även om det blir höga vågor emellanåt så är det ingen som blir stött eller viker ner sig heller för den delen. Samtliga debattörer verkar vara lika roade av själva diskussionen som av målet med den.

Planen idag är att:
- bli av med huvudvärken (jäkla skit! tråkig lördagstradition senaste tiden....)
- gå en promenad i syfte att lufta benen och kika efter kantareller
- åka till Hav & Sand i Frillesås och hämta pinnen. Bild kommer sen
- vattna i växthuset
- lata mig
- äta en riktigt god middag

Planen för semestern är:
- lata mig
- vara ute
- umgås med nära och kära
- cykla och promenera
- laga och äta god LCHF-mat
- sy och sticka
- pussa på bebin
- pussa på sambon
- läsa alla böckerna jag fick av syster A-M när jag fyllde år
- blogga varje dag så att jag kan se vart alla semseterdagarna tar vägen och vilket väder det egentligen 
  är på semestern!

Det blir kul att se hur/om den här planeringen verkställdes:-)

Tjo flöjt!








Inga kommentarer: