torsdag 3 juni 2010

Too much is not enough

som min käre sambo brukar säga.
Men ibland är det nära.
För mycket alltså.
Jag har inte hunnit titta på min stickning ens en gång de senaste dagarna.

Men allt har sin tid, som jag själv ofta brukar säga.
Just nu är det bara så att det är mycket student och mycket jobb.
I morrn har jag min sista student.
Den fjärde.
Man börjar få lite rutin.
Beställa tårta.
Inhandla studentkläder.
Skylt.
Handla mat.
Löva altanen.
Förkläde och runt-halsen-bukett.
Present.
osv...
Det ska bli roligt!

Samtidigt är det jättemycket på jobbet.
Kul och tröttsamt samtidigt.

Tur att man är så bra på att utnyttja tiden.
Varje stund kan bokas in med olika saker.
Som när jag var i Stockholm häromdagen var det en lucka på 40 minuter mellan
två kundbesök.
Effektiv som jag är tog jag tillfället i akt att fika och läsa i den utomordentligt roliga boken jag köpte på Landvetter Flygplats.
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.
Så jäkla rolig!!
Jag skrattade högt både på planet och på caféet.
Rekommenderas!

Inga kommentarer: