tisdag 15 juni 2010

Recycling

Ibland har jag riktigt ljusa stunder!

När dottern häromdagen rensat ut bland alla sina kläder - hon har massor -
blev det en hel sopsäck full med sånt hon inte vill ha kvar.
Snål som jag av naturen är rafsade jag igenom säcken för att se
1) vad jag själv möjligen skulle kunna ärva
2) om det fanns nåt att ha nytta av på nåt annat sätt
3) om det fanns nåt att ge bort till bättre behövande


Stående med några rosa och ett par turkosa t-shirtar i handen slog snillet till!

Look vad smart va!















Söta grytlappar som lillstumpan ska få när de är klara.
...de hade en sån gammal sliten grytvante när jag var där och blev bjuden på lunch igår....
För säkerhets skull började jag även på mitt nya bomullsprojekt av Safari-garnet jag fick av mor.















Å vad jag gillar mina KnitPro-stickor! Visst är de fina?















Idag sitter jag hemma med en gräslig "kvinnovärk".
Trodde att det var på upphällningen förra månaden när det nästan inte var nåt alls.
Så  i går började världens störtflod med värsta ungdomsvärken.
Blääää...
Får åka ner till Konsum o handla på mig mer tillbehör från Libresse...
Ipren och Bamyl är en bra kombo vid smärttillstånd som detta.
Varmt grytlock a la Emil i Lönneberga funkar ganska bra också.

Igår kväll var jag på bröllop.
Väldigt söta, Mette-Marit och Håkon.
Även ikväll är det många kungliga program.
Jag sitter klistrad.

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Så läcker med stickade "trasor" (klippta tygremsor) Har set en del om virkning med trasor. Detta måste jag nog prova nån vacker dag!