fredag 25 juni 2010

Safari uppifrån och ner

Nu är den klar!





























Väldigt lättstickat måste jag säga.
Och väldigt praktiskt att sticka uppifrån och ner.
Tröjan är liksom klar när den är klar.
Inget att sy ihop bara ett par trådar att fästa.
Det kommer säkerligen att bli fler!
Efter det här projektet har jag mina harikasockor att göra färdiga.
Och Spring Leaves, den orange avlånga sjalen.
Sen har jag såklart flera grejer i huvet som vill ut.
Både saker att sticka och saker att sy.
Det är väldigt kul att sy och jag ser fram emot att få hem mina maskiner när lilla A
flyger till London och sin designskola.

Nu ska jag göra panacotta som vi ska ha till efterrätt idag på ön.
Och coleslaw som vi ska ha till köttet när vi grillar ikväll.

Det ska bli "lett bris", ca 4 m på dagen och "laber bris", ca 6 m ikväll med strålande sol enligt yr.no.

Glad midsommar!!

Inga kommentarer: