fredag 11 juni 2010

Fådda nystan

Igår var vi bjudna på middag hos lilla mamsen.
Väldigt trevligt att mitt i veckan få god mat och ett glas vin utan att ha lagat och ordnat själv.
Bror A och sonen L deltog också,  förutom jag, sambo och mor då.

Gott!
Fyllda lövbiffar och broccolimos a la Skaldeman.
Efterrätt: hemplockade blåbär, jordgubbar och hallin med grädde, turkisk yoghurt och glass.
Livligt och glatt vid bordet var det som vanligt.
Sen var man färdig för sängen!!

Men inann vi gick hem och la oss visade mor sina pågående arbeten, jsut nu olika målningar och sticken.
Och hur det var så hamnade vi i hennes materialförråd.
Massa tyger och garner och ...kläder och...ja allt som en handarbets-addicted person behöver ha på lager i sitt hem.
Hihi. Hon är verkligen en värre samlare än jag! Men hon har ju plats också.
Hux flux så vällde det fram en massa bomullsgarner i olika kulörer och inhandlade vid olika fynd-tillfällen.
- Det var ju så vansinnigt billigt! svarade modern när jag frågade vad  det kom sig att hon köpt så väldigt många nystan i så många färger.
I alla fall mynnade det hela ut i att jag fick en hel hög med nystan som mamma inte tyckte hon kommer ha nytta av.















Marks o Kattens Safari i en jättehärlig mullvadsfärg.
I verkligheten stöter de något litet mer åt grönt.
När jag såg nystana såg jag samtidigt söta Claras fina Prada tröja framför mig.
Det kommer att bli en jätteskön och lite slapp sommartröja att dra på när man är ruggig efter en dag i solen.
mmmmm

Snart kommer bilder på min fina Falekofta som nu ligger på blockning och strax ska sys ihop.

Inga kommentarer: