tisdag 6 augusti 2013

Tisdag redan


Igår gick dagen i ett huj. Efter en kvart på kontoret kändes det som vanligt igen. På lunchen fick jag äntligen köpt mig nya tåringar. Det har varit naket på pektårna sedan båda de gamla ramlat av. Den sista åkte när vi föresökte gå iland på Brattö när vi var ute i bröjan av semestern....
Men det är ju kul att få köpa nytt! Ska visa dem vid tillfälle.

Nu blir det ju mest bebisbilder på bloggen. Jag kan bara inte låta bli! Han är ju så söt!
Och det ä rju ändå min blogg, haha!!

Bilder gör att man känner sig lite närmare också. Här är han glad som en tupp på morgonen.
Igår var de på bvc och han väger nu 6000 gram och är 61 cm lång och doktorn sa att det var en stadig gosse. Kolla bara här hur stark han är när han håller upp huvudet och ryggen alldeles själv!
 


















Idag har jag jobbat hemifrån. Det är så himla skönt att slippa köra den långa vägen och jag jobbar nästan mer effektivt hemma i soffan än på kontoret. Men efter en dag blir det roligt att åka till stan igen.

Stickning blir det på kvällarna. Det har varit så himla varmt så jag har fått vänta till fram på kvällen när det svalnat för att inte sticket ska filta sig, haha!! Varmt och fuktigt blir mer tovat än stickat liksom.

Idag var jag och sambon iväg en sväng till Blombergs möbler i Fjärås. Vi har ju gått och tittat efter en soffa till vardagsrummet där nere. Vi har kollat runt i säkert ett par år, men inte riktigt vetat vad vi ville ha.
Alltså, jo, det är klart att vi sett mycket fint som vi velat ha. Tex var vi väldigt förtjusta i ett par fåtöljer som vi hittade på A&Co i Göteborg. Som tur var sansade vi oss för de var hiskeligt dyra.
Men så var vi hos E:s svärisar i Hjuvik i förra veckan och deras Howard-soffa var så himla skön.
Och snygg.
Så vi började kolla runt. Var på Mio igår tex. Men så tog vi alltså en tur till Blombergs idag.
Och se där hade de en jättefin 4-sitsig svängd Howard, som hette Andrew:-)
Vi fick så himla bra hjälp av den trevliga expediten. Hon tog sig tid och var väldigt tillmötesgående.
Och vilket sortiment de hade på tyger!
Det är annat än Mio det! Slutligen valde vi ett vitt helt enkelt!
Långt ifrån de färgglada soffor och fåtöljer vi tittat på tidigare. Så kan det gå! Och jag är jättenöjd!
Väldigt förvånande för mig själv. Men de ska vara så lättskötta nu för tiden och man kan impregnera inann man använder den.
Och så är tyget på dynorna avtagbart och tvättbart.
Well, det ska nog gå bra, jag får väl ha förkläde när jag äter mörk choklad och dricker kaffe:-)
Dessutom var det kampanj så vi fick en fotpall på köpet och rabatt på de två små rullborden och den andra fotpallen. Tjo flöjt sicka bra affärer vi gör!!
Fyra till sex veckor ska det ta innan soffan är hemma. Till dess ska vi sälja våra gamla möbler på blocket tänkte vi. Hoppas nån  vill ha dem!
Jodå, så här händer det grejer!



Inga kommentarer: