söndag 4 augusti 2013

Sista dagen

Vad fort det gick!
Samtidigt som det känns längesen vi gick på semester.
Kluvet...

Får passa på att pressa idag. Det lär inte bli så mycket den kommande veckan och helgen.
Imorrn är det jobb som gäller och det känns iofs helt OK. Det kommer att hända rätt mycket kul i höst, jobbmässigt. Och sen har vi ju bebisflytten att se fram emot!







































Igår kväll var vi hos grannarna/vännerna L & P.  De bjöd på skumpa, goda rödviner och supergod buffé. Jag åt alldeles för mycket! Hade lite svårt att somna direkt när vi kom hem kl halv två nånting....
Idag börjar projekt beach 2013. Underbart när kan får en andra chans haha!

Det var en sån fin kväll igår igen. Efter regnskurarna på eftermiddagen svalnade luften och det blev riktigt behagligt igen. Havet låg stilla och musik hördes nerifrån Svinsta där Kuggavikens dag försiggick med inhyrd trubadur och allt.
Vi satt på första parkett och tittade ner på viken och solen som redan börjat gå ner så långt ut mot Näsbokrok. Alltid lika vemodigt med den här tiden.
Tur att man har roliga saker att se fram emot då.
Förutom tidigare nämnda, så kommer ju svampsäsongen, långa stick- och spinnkvällar och så ser jag fram emot mycket umgänge med Olle när han flyttat ner. Närmast ser jag fram emot nästa helg när jag ska hälsa på lilla J:s svärisar i Värmland och hämta hem hennes sambo som varit ute på långvandring i Bergslagsleden. 28 mil vandrade K och hans kompis på 16 dagar typ... Stollar!

Idag får det bli press och bad och sen får vi se. Sista sköna oplanerade dagen på den här sommarsemestern.

Jo, jag måste bara berätta om den roliga bloggen jag hittat. Iband kollar jag på mina favvobloggares sidor vilka bloggar de följer. Konstigt att jag inte fastnat för den här tidigare.
TheKnittingSeaman heter bloggen , hon kallar sig för Sjömans-Elin och beskriver sig själv så här:
Sjöman, fårägare, fibernarkoman, garnmissbrukare, spinnare och stickare.
Hon skriver så jäkla roligt och bra. Det märks att skrivande är ett intresse hon har. 
Jag gillar det goda språket, humorn och distansen och så ämnena förstås:-)
Japp, det får bli dagens rekommendation!

1 kommentar:

Sjömans-Elin sa...

Fick nys om att du tipsat om min blogg i en bloggkommentar jag fick nyligen. Var ju tvungen att kolla upp det hela! Vill säga tack för de snälla orden, de värmer verkligen!