torsdag 8 augusti 2013

Rea på stan

Oj oj, vilka bra affärer jag gjorde igår!

Egentligen gick jag ut på lunchen för att jag skulle köpa en ny pikétröja till sambon.
Bara för att jag råkade missfärga hans fina vita Polo med snyggt tryck och applikation på ryggen och med den stora hästen framtill.
Jag slängde nämligen i ett ögonblick av totalt hjärnsläpp in mina vita tygskor i den vita tvätten innan jag startade maskinen....
Asså, hur i h-te tänkte jag där??? Även min nya vita rea-top från Butik Minna i Åsa fick följa med.
Uhuhuuu!

När sakerna kom ut var de svart-blå-solkiga av de blå innersulorna som slitit sig ur skorna och låg söndersmulade på alla kläderna. Innan de blev söndersmulade hade de hunnit lämna bläck-blå fläckar på sambons piké. Mitt fram.

Ok, istället för att slänga direkt gjorde jag ett försök att tvätta om grejerna på 60 grader och med Vanish och klorin utöver tvättmedlet.

Smulet och grådasket gick bort, men den svart-blå solkigheten hade förvandlats till en rosa-lila ton. Så även fläckarna....

Nå, i alla fall så ville jag ju ersätta sambon, fast han sa att det inte gjorde nåt alls mm snälla saker.

På väg till United Fashion "råkade" jag gå förbi min nya favvobutik Flash.
Och guess what!! de hade halva reapriset på en massa fina grejer.
Så för 308:- kom jag ut med två blusar, ett par svarta jeans och ett par leggings.
Bra va!!
Jo, Eddie hade en fin piké till sambon. En alldeles ny Polo-modell från Ralph Lauren med fina detaljer på.
Han blev jätteglad sötisen. Sambon alltså:-)

Där ser man så bra det kan bli en helt vanlig lunchrast i Götlaborg!


 

Inga kommentarer: