onsdag 7 augusti 2013

Snyggolle


Så här fin var Olle när han skulle till BVC härom dagen. Visst är han alldeles bedårande!!
Gu vad vi längtar efter honom! Allihop! Jag pratade med moster J igår och moster A idag. De längtar hysteriskt båda två. Och jag med!
Jag känner mig nästan lite hemsk att jag inte säger att jag saknar E. Men det gör jag. Det är bara det att lille Olle överskuggar allt på nåt sätt.
Jag har också blivit sådär barnbarnsgalen som alla andra jag känner, haha!

I eftermiddags när vi åkte hem var det så varmt och soligt att vi kunde köra nercabbat hela vägen. Och när vi kom hem satte vi oss på altanen och solade. Jag blev för varm och gick in efter en dryg timma. Och hux flux hade jag somnat på soffan!!
Nu dricker jag te, Earl Green, ett grönt te som smakar Earl Grey. OCh spelar Candy Crush Saga och tittar på TV och bloggar. Sedär vilken multitasking!!

Apropå främmande språk, så ringde jag stora fina kunden idag och ville få tag på en av de nya kontaktpersonerna. Jag ringde hennes direktnummer och då svarade en kvinnlig röst på tyska. Guten tag, svarade jag tillbaka och sen frågade jag efter Karina på engelska. Då svarade damen att hon var i eine meeting och på frågan hur länge mötet skulle vara sa hon "Öh öh, eine Stunde vielleicht."
Och det fattade jag direkt! Fast jag inte kan tyska egentligen. Kul!!
Jag tror jag snappat lite tyska uttryck och meningar när vi varit på semester i bla Tyskland när vi växte upp.


Inga kommentarer: