fredag 2 augusti 2013

En riktig sommardag



Vår lilla hamn. En fin syn efter en dag på Brattö.
I morse gick vi upp tidigt för att komma ur vägen för Carolines Änglar, vår superbra städfirma.
(jag tror att vi har världens noggrannaste, trevligaste och snyggaste städesrka:-))
Först hade vi tänkt åka ut med båten direkt på morgonen, men när vi vaknade var det fortfarande lite mulet. Så istället tog vi itu med alla grenar som producerats när sambon och grannen R kapat ner kösrbärsträdet (tror det är klarbär faktiskt, supersura!) och en massa sly mellan våra tomter. Kompostkvarnen körde fast så jag "blev tvungen" att skruva isär den😀.
Efter "lagningen" funkade den perfekt.
Under tiden kom solen fram och när änglarna städat klart duschade vi och packade för strandliv.
Klockan halv ett tuffade vi ut till Brattö.
Gud så härligt!! 27 gader och strålande sol. Bara lite krus på havet. Sambon hade köpt rökt makrill till mig! Sötis! Det är supergott med rökt makrill o majonnäs till lunch på en klippa i havet!
Det har varit och är en fantastisk sommar!
När vi bränt upp oss ordentligt tuffade vi hemåt. Nu sitter vi på altanen under parasollen och njuter av utsikten, ett glas iskallt bubbel och jag har en blöt handduk över ansiktet.
Haha!
Det är faktiskt sant! Jag har fått liiiite för mycket sol i ansiktet idag.
Och det är något bra tycker jag:-)

Inga kommentarer: