fredag 23 juli 2010

Stenkista

Fetknopp och nåt annat sött, snott på Hönö..
Ska hamna i stenpartiet så småningom.

















Igår gjorde jag klart komposten.
Det ser rikitgt bra ut.
Lagom poröst och lagom fuktigt.
Allt är finfördelat.
Hoppas de hoptovade klumparna förmultnar nu när jag delat upp dem med mina bestick.
Två handkrattor funkade fint som salladsbestick. hihi

Och gårdagen gick lika fort som alla andra dagar.

Vi körde till tippen med hälften av säckarna från röjningen av odlingsplätten.
Lilla Golfen rymmer inte så himla många säckar.
Nästa gång ska jag ha en bil med dragkrok...

Natten till igår drömde jag.
Det är visst fullmåne på g enligt mamsen.
Det kommer alltid en massa intressanta drömmar vid fullmånetid.
Särskilt veckan innan den blir full.
Konstigt.
I alla fall så drömde jag  - lite osammanhängande som drömmar är - att jag vunnit pengar.





















Plötsligt hade jag en massa pengar och när jag sa det till sambon så hade han också vunnit.
Ännu mer än jag!
Drömmen satt kvar under dagen igår.
Undrar om det kom sig av att vi dagen innan skojat om att vinna 79 miljoner på postkoden..

Rätt kul att fantisera om.

Jag skulle direkt gå och köpa mig en pick-up.
En stor fet pick-up med stora "pottor" på taket.
Dubbelhytt ska den ha så man kan åka fyra-fem personer i den.
Och ett rejält flak att lasta diverse saker på.
Fyrhjuldrift såklart.
Ser framför mig hur jag kör överallt.
På knappt farbara skogsvägar för att hitta svamp tex.
Japp! Så får det bli!
Snygg i vitt också....













Fast allra först skulle jag nog säga upp mig på jobbet.
Nä alltså, jag älskar mitt jobb.
Det är jättebra och jätteroligt.
Ett fantastiskt företag att arbeta på.
MEN, det finns sååå mycket annat som är mycket roligare.
Ännu mycket roligare!!

Väldigt roligt att fantisera om tycker jag.
Man får faktiskt önska vad man vill.
Som Anna-Stina Wrethammar skrev i sin bok "Tänk dig ett bättre liv"
"Gud gör inte skillnad på en slickepinne och en Porsche"

Men i verkligheten så var vi på Lantmanna i Frillesås efter att vi slängt alla säckarna på tippen.
Där hittade vi en sån käck liten hammarliknande hacka.
Bra alternativ till korpen som är lite tung.
Minikorpen är bra till finlir.
















Och då kommer vi osökt in på det där med stenkistan.

När det svalnat något igår kväll gav jag mig på gropen en stund igen.
Den lilla minikorpen var jättebra att finhacka med.
Men vet ni vad!
Jag tror faktiskt att jag hamnat i ena änden av den gamla stenkistan.
















Sååååmycket sten!!!

30 cm under ytan är det bara sten!!

Efter lite googlande och lite kikande på ritningen över dagvattenavrinningen så tror jag ännu mer att det är den gamla stenkistan som ligger under ena hörnet av gropen....
Vi kallar växthusplatsen för gropen numera.

2 kommentarer:

Maria sa...

Heja på dig! Jag byggde också växthus för några år sedan, det är verkligen värt mödan när det är färdigt!
Spinnboken jag har är väldigt gammal, utgiven 1974. Den heter rätt och slätt: Spinnbok ,en praktisk vägledning i handspinning.
Jag vet inte om den finns att få tag i nu, men kanske begagnad?
Där finns många tips i den i alla fall, och man ser vilka delar som bör ingå. Lycka till, med växthuset!

Torprosen sa...

Hej!Angående din fråga om att göra collage,ladda upp www.picasa.com det är ett gratis program,där står collage, gör sedan enligt anvisning!
Hoppas det går bra!Torprosen