torsdag 1 juli 2010

Sicken dag!

Så uppvaktad man kan bli en helt vanlig 35-årsdag.

De äldsta döttrarna skickade blommor.
En härligt knallfärgad mamma-bukett.
De kunde tyvärr inte närvara, men jag tänkte på dem hela tiden.
Särskilt när jag såg de fina blommorna!



















Mor och bror, syster och "småbarnen" kom och hälsade på igår kväll.
Tänk att så kallades J och L länge. ända upp i tio-tolvårsåldern.
Det var "Flickorna" och "Småbarnen".
Rationellt.

Jag fick en massa fina presenter!
Inte skulle väl jag???

Sonen L hade alldeles själv varit i garnaffären och valt ut fina nystan till sin mor.
Hjärtknipande eller hur!
Lillebror kom med ett jättefint presentkort på montering av växthus.
Min alldeles egen polack liksom.
(det var skrivet på polska!)















Mor och bror hade en hel skog med tomater, paprika- och gurkplantor med sig.



















Och så hade mamsen hittat så fina riktiga korgar.
Jag har letat så efter en riktig spånkorg.
Ni vet en sån där som man hade förr att plocka svamp och äpplen i.
Ingen vek hobbykorg som bara tål att vara till prydnad.
Utan en riktig.















A-M kom med en väldigt bra present.
En svamp-plockar-hatt.
Nu slipper jag de äckliga älgflugorna som jag var så besvärad av förra hösten.















och en fleese att ha i skogen , och överallt annars.















Lilla J hade målat en jättefin tavla särskilt till mig.
Jag kallar den för
"Blomma som badar"
Hon vet att mamman gillar färg!


Och nu har jag kollat upp alla regler beträffande växthus.
Om bygglov och grannmedgivande och sådant.
Det är bara att åka till Båstad och shoppa loss!

2 kommentarer:

fale artut sa...

Grattis igen!!!!!!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

grattis!
Vilka fina presenter!