onsdag 7 juli 2010

En utmärkelse till!!!

En snabb retur från Cecilia med trevliga bloggen Handarbetskorgen!













Tack!!!
Himla roligt!
Kanske lite barnsligt att gå igång så men jag blir så himla gald att nån överhuvudtaget läser!!
Och när nån sen gillar det.
Då blir jag jätteglad.

Cecilia skriver väldigt underhållande och så stickar hon och gör annat pyssel som är roligt att få ta del av.
Väldigt rolig läsning.

Det där med nya världar stämmer så bra på bloggvärlden.
Plötsligt öppnas en hel värld full med likasinnade handarbeterskor.

Spännande att lära känna vilt främmande människor som man så småningom blir riktigt bekant med bara genom att "prata" på bloggarna.
I love internet!

Sju saker om mig själv... idag igen...

- Magganmagi kommer från Atelje Magi som kommer från att jag kallades Magi
   i en umgängeskrets i början  av 90-talet. Ska berätta om Atelje Magi en annan dag

- Har också sjungit i kör (Handarbetskorgen). I Tölö Barnkör, Flickkör och kyrkokör och sen en massa i bilen och hemma. I 50-årspresent fick jag av mina barn att sjunga in en skiva i en riktig studio.
Det var väldigt väldigt roligt!! Tre låtar fick jag välja ut. Ska berätta vilka en annan gång.
Blir inte så mycket sjungande hemma sen jag blev sambo, av hänsynsskäl

- Är väldigt svag för dansbandsmusik.

- Favoritprogram på TV; Bonde söker fru, Sommar med Ernst, Hundra procent bonde, Svenska hollywoodfruar, Småskalighetens hjältar - särskilt Christel, Mannen som talar med hundar, Vad blir det för man, Vem vet mest, Halv åtta hos mig

- Vill bada så fort jag ser en sjö eller havet. Kroppen vill bara i liksom. Även på vintern.
   För det mesta står jag emot..... Men det känns som en längtan i kroppen att sänkas ner i vattnet.
   Känslan är svår att beskriva

- Är väldigt förtjust i ord. Ordlekar som när man vränger till ord och uttryck. Och så är jag väldigt förtjust i lite gammaldags eller sällan-använda ord och uttryck såsom enastående och enär o såna ord...
Sonen L använder ibland nåt gammalt ord rätt vad det är, som när vi pratade om nåt som skulle hända om ett tag. - ....nu när sommaren nalkas....eller nåt i den stilen kläckte han ur sig. Jätteroligt!!

Nä nu kommer jag inte på mer för stunden.

Jo förresten
- Jag trivs väldigt bra på jobbet. Fortfarande efter snart 13 år lär jag mig nya saker och tycker det är stimulerande. Utom precis nu kanske, två och en halv dag från semestern....

Pust!!!

Att ge utmärkelsen vidare till sju andra bloggar blir inte så svårt, det finns så många:
Infall & Utfall
The Willow Fairy
UllMaja
Tootitosh
Tant Kofta
Tålamodspåsen
Och sist men absolut inte minst:
Ulrika Olsson Keramik - Inspiration

 Lova nu att ni går in på alla dessa och läser och gläds!

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Det finns många roliga saker med dessa utmärkelserna, en är att man får ta del av fler och fler bloggar!

En annan att man får veta mer om personerna bakom bloggarna!
Jag har uttalat Magganmagi som magi, med betoningen på i som i trolleri, men det kanske ska vara mer som "maggi"?

Det där med ord känner jag igen, har en del favoriter och leker ofta med orden, vänder och vrider på dem.

Min symaskin är inte 30 år än, bara 25 och som ny! :-)

Jullan sa...

Hej!
Det är alltid lika roligt när jag får nya besökare på bloggen! Kul att läsa lite om dig också! Hoppas du hittar något som kan passa ditt växthus! Vi är jättenöjda med vårat, det är som att komma bort från vardagens alla måsten när jag är där nere.
Ska kika lite mer hos dig en annan dag, nu är det middag som gäller! Hoppas du får en härlig kväll!
//Juliane

fale artut sa...

Tack, tack! UllMaja skall göra ett försök!