måndag 6 januari 2014

6. Hepp! Dagens boktips

Mitt heta tips är Fettfrälst av Martina Johansson. En civilingenjör som förstått kopplingen mellan hälsa, högfettkost och styrketräning. Väldigt inspirerande och rolig att läsa.
Tom jag som gammal LCHF-nörd fick mig några aha-upplevelser.

Hon använder väldigt mycket kokosfett och kokosmjölk-/grädde.
Kokosfettet går jag med på. Det smaklösa.
Men all denna kokosgrädde.....
Jättegott en liten stund i en thaigryta eller i en efterrätt nån gång. Men sen blir det mest äckligt tycker jag.
Har lite svårt för kokossmaken.

Jag har dock testat hennes ketobollar och dem gillar jag. Men där smakar det bara lite kokos av flingorna, som en liten krydda ihop med kakaon och kaffesmaken.

Klart slut från bokhörnan, ha en fin dag i gråvädret!

Inga kommentarer: