söndag 23 maj 2010

Party party



















O så roligt! Nu har dotter E:s 25-årsdag och kalas gått av stapeln.
Det blev så lyckat!
Vilka trevliga ungdomar!
Vilken trevlig släkt vi har!!!
Vilket väder!
Kusin P och hans A som åkt ända från Skåne med sin lilla ettåring M!
Vilka söta svärföräldrar och svägerska/svåger hon har!
Och vad roligt det var att skråla i Singstar!
En sån apparat skulle jag gärna vilja ha!!
Haha!!
Då får jag nog flytta till eget boende först.
Perfekt väder för fest. Det kunde inte varit bättre.















E hade planerat maten så himla bra. En buffé med väl valda rätter.
Provlagade och provätna i god tid innan.
Hon hade med sig det mesta lagade från Stockholm.
















Det färska som hade med sallad och tårta coh sånt att göra gjordes i fredags och lördags.
Lillasyster J och hennes två bästisar J och M var rekryterade som personal.
De gjorde ett strålande jobb!
E sa att hon skulle anställa J när som helst!
Gott betyg från teamledaren på det stora möbelvaruhuset måste man säga.
Här gör dotter J en sista koll på körschemat. Vännerna inväntar order.












































Chokladfontänen är klar och J demar hur man gör.






























Det var fullt ös hela kvällen och långt in på natten.
Sambon hade laddat med fräscha örpnproppar.
Det behövdes.
Singstar i nedervåningen, utanför vårt sovrum.
Och vild dans i övervåningen.
Jag la mig vid ett.
Då var det oförändrat full rulle fast singstaraktiviteten hade de lagt ner.
Öronpropparna tog bort det värsta....

Idag får det bli lite städning och återlämnande av olika lånade möbler, kylskåp och annat.
Som belönig efter städningen en ska jag få sticka på min Falekofta.
Den är snart klar.
Det ska bli riktigt rolig att få blocka och montera den.
Ni får se när den är klar!

Jag var utan vitt lammullsgarn häromdagen.
Vojne vojne vilken panik i lägret det blev!
Men den söta Fale Artut hade räddning; en precis lagom härva på lager som hon
nu lagt i ett kuvert till mig.
Hoppas det är framme på måndag!
Hon är en klippa den där Fale!

Inga kommentarer: