måndag 17 maj 2010

Ledig

Jobbledig har jag varit.
Och bloggledig. Det var inte meningen egentligen men alla de lediga dagarna blev fulltecknade.
Bara sådär.
Jag skulle inte ha några som helst problem med att fylla dagarna om jag plötsligt blev pensionär.
Bara 12 år kvar! Jösses vad det går fort!
Lika länge som jag varit på företaget hittills...

Men innan pensionen försöker jag hinna med lite kul grejer ändå.
Som att pyssla med sambon i trädgården.
...det där kom ut lite konstigt va...
Men först en blid på lite godis, garngodis.



Pyssla med sambon i trädgården ja.
Eller trädgård... på tomten ska man nog säga...
Före

Efter

Måste fråga vännen H vad de här växterna heter. De växer som bare den och blir jättehöga.
Fram på sensommaren får de plymer upptill.
De blir så höga att vi inte ser grannarnas söta stuga.

Sambon klippte ner de små  (jul-)granarna vi haft i utekrukorna.

Jag "hjälpte till" lite men mest fotade jag.
Det var så varmt och skönt i lördags så jag var tvungen att ta av fristadsbyxorna.

Torrt gräs från i fjol som fortfarande är fint




Självsådd sallad


Självsådd dill


Vinknopparna har blivit lite större


Fikapaus.
Kolla in säckarna utefter garageväggen.
Prydligt!


Sambons Eva Bengtsson-mugg.


Margareta Andersson-muggen längst fram och de två Eva Bengtsson-muggarna.
Fiiiint!
Hade gärna köpt ett dussin av varje... lite snål bara..


Huset från Bergsvägen



Där Tasllvägen tar slut är det nån som ställt en illblå soffa.
Så himla gulligt!

Perfekt lä-ig plats att sitta på och titta ut över havet.

Maj kontra februari























Viss skillnad mellan 21 februari och 15 maj.


Inga kommentarer: