måndag 6 april 2015

Variation på Härkeberga litet löv

Den här gjorde jag på senhösten/vintern 2014 nånting.
Blev så himla förtjust i den turkosa färgen så jag köpte på mig när jag var på Kinna Garn vid nåt tillfälle.
Så en kväll fick jag ett ryck och la upp för en islandströjemodell men med mönster från Maskor och medeltid som jag skrivit om förut, tex 9 maj 2013. Härkeberga litet löv heter mönstret. Taget från en medeltidsmålning i en kyrka i Uppland nånstans. Kolla in den boken! Underbar!!

Gu va kul det är att se tillbaka i bloggen, som ju blivit som en dagbok över alla handarbeten.
Jo, denna gång blev det Härkeberga-mönstret fast i Lett lopi och enligt isländsk tröjmodell.
Fin blev den!
Tråkig bild. Ska se om jag hittar nån där tröjan är på en person:-)
Just nu är den utlånad till Borås. 
Jag och Amanda bytte när hon lessnat på den gamla Härkeberga litet löv. 
Och jag som tyckte att den blev lite konstig i modellen till mig har ändrat mig och tycker nu att den är jättego!
Här är en gammal bild på när jag hade den på mig. 



Inga kommentarer: