måndag 30 mars 2015

Tomt i händerna

En kväll i höstas när en tröja var klar blev det så himla tomt i händerna. Det kan kännas så när ett sticke är klart.
In i syrummet och rota i lådorna.
Som tur är köper jag alltid lite "för mycket" garn.
Det kan vara en kvalitet eller en färg som jag inte kan (vill) motstå.
Så jag rotade ihop en hög med Lett Lopi i svart och vitt. Den svarta är lite antracit och den vita lite ben. Snyggt!!
Mönstret till denna tröja plockade jag ihop från den kära boken "Knitting with Icelandic Wool" av Vedis Jonsdottir. Det blev lite hopplock av mönsterrapporter från barntröjan Ása.
Ása-mönstret är egentligen i många glada färger, men mönstret blev himla snyggt i svart/vitt också.  Den här tröjan gick jättefort att sticka. Snabbt och lätt!





1 kommentar:

Cecilia sa...

Vacker tröja och jag kan tänka mig hur skön den är!
Den där boken verkar vara värd att äga...:-)