söndag 29 april 2012

Jordsållningsmuskler

Idag är det träningsvärk i jordsållningsmusklerna!!
Det är detsamma som alla musklerna egentligen.
Jädrar vad det är krävande att sålla jord.
De där j-la parkslidena tar på krafterna.
Hoppas nu bara inte att det är nåt litet rotgryn som slinker med ner i komposten.
När jag läser på Alltomträdgårds forum och andra ställen blir jag nästan mörkrädd alltså!
De där jäkla växterna är som såna där monster i skräckfilmer som liksom överlever allt.

Lite kul är det också faktiskt.
En kille skrev på nåt forum om hur han grävt upp en massa stora rotklumpar i sin trädgård.
För att vara på säkra sidan la han dem i påskbrasan ock eldade upp dem. När det svalnat körde han bort all askan med traktorn och la det i en skräphög i en dunge.
Fram på sommaren hade han ärende till skräphögen i dungen och:
"- Tor ni inte få faaan att där stack upp ett skott ut askhögen!!"
Hahaha!! Kunde inte låta bli att skratta ändå.
Erkänn att det är lite komiskt med en växt som överlever eldning i påskbrasa!

Men jag ska berätta nåt vktigt!
Det är att parkslidena i mitt växthus inte vet om att jag
ALDRIG GER MIG!!!

Haha!!

Inga kommentarer: