torsdag 12 april 2012

En gård till

Den här jag jag ju glömt bort att blogga!
Synd och skam är det!

Den här gamla gården tillhör en fastighet som min syster och svåger köpt.
De samlar på gårdar kan man säga..
Men i alla fall så ligger de här gamla husen på fastigheten.
Det finns ett nyare hus också som en av sönerna i familjen köpt och det moderniseras nu inuti och blir jättefint.
Eller..... ja, jo det blir jättefint, men inte på samma sätt som de gamla husen:-)
Här är det nya först. Och den fina 70-talsmattan.





















Men det är ju inte så himla kul med moderna hus.

I januari när vi var nere och hälsade på måste vi ju inspektera nyinköpet.

Och det var såklart de gamla husen som lockade mig mest!
Vi gick runt och tittade utanför och även inne i uthusen och i boningshuset.
Antagligen var jag helt "stunned" när jag gick omkring därinne för jag tog inte en enda bild på innanmätet.
Hm...
Men jag lovar att det var hur fint som helst.
Pärlspontade väggar
Gamla tapeter.
Knarriga lite sneda golv.
Kakelugn och vedspis.

Syrran med barnbarn utanför gamla ladan,
på nya husets tomt....
...äh, skit i det.




















Boningshuset på gamla gården

Ladan

Underbart söt veranda, lite snett och vint, precis som det ska va!



Och i ladan stod världens sötaste traktor!


Äkta gammalt kärrhjul




















Dåliga Bilder, fina motiv!
By the way, gården är till salu.
Köpa nån?

1 kommentar:

Cecilia sa...

Oj, oj,oj! Härligt med gamla hus!
Vi är lite i husköpartankar men jag tror gården ser lite väl stor ut...
Utanför Seglor finns två gamla hus som jag tittar till med jämna mellanrum, det ena är helt öppet och man kan gå in och kika på gamla tapeter och så. Jag hoppas att någon snart tar hand om det...