fredag 25 mars 2011

Mina odlingar

Ännu ett förberett inlägg.
Idag är det fredag , jippiii!
Lön, fredagsmys och våffeldag, det blir tre önskningar på en gång det!!

Sambon och jag har varit i Stockholm på Guldnyckeldagen där vårt företag är huvudsponsor.
Jag åkte upp redan i onsdags eftermiddag för att träffa stora fina kunden som kallat på mig med kort varsel.
På kvällen träffade jag E och D hemma hos dem i Västertorp.

Vi åt en jättegod högrev, som jag shoppade på vägen dit, med bearnaise och varm fänkåls- och löksallad samt en kall rättikesallad med asiatisk touch.
Väldigt gott och väldigt trevligt att träffa de goa ungdomarna.
Natten tillbringade jag på Nordic light.

På torsdag morgon fick jag byta till Clarion Sign där vi var bokade sedan tidigare jag o G.
Hela dagen var det Guldnyckel på Globen Annexet.
På kvällen middag, mingel och prisutdelning.
Kl 8:20 nu på morgonen flög jag hem till Götet och sambon fick stanna kvar för han hade fler möten att klara av.

Skönt att vara hemma igen!!
Men nu till odlingarna.
Årets grönsaksförsörjning är räddad!

Här ser man dill och grukor och några av de rangliga tomaterna till vänster

Penséerna skulle egentligen sås redan i januari.
Vi får se hur det går..



Paprikor i olika färger till vänster.
Framifrån till höger  timjan, koriander och dragon















Aubergine, persílja och chili är annat som står och växer i mitt kombinerade sy- och odlingsrum.

Även sonens fd rum används som tillfälligt växthus.

Efter nån vecka förstod jag att fröna fått för lite ljus.
Eller för mycket värme.Det är därför de är så rangliga..
Hoppas det går ändå.
Nu  har aag sänkt värmen i båda rummen efter att jag läste på ett forum på nätet att ju varmare man har det  ju mer ljus till fröodlingarna.

Agentligen kunde jag skaffat extrabelysning över lådorna, men men..

Inga kommentarer: