söndag 13 mars 2011

En annan del av livet

En annan hobby jag är periodare på är detta med träning.
Gym.

Kom på att jag inte skrivit nånting just om träningen.

Jag o sambon köpte kort på ett av Göteborgs finare gym strax efter nyår.




















Där är så himla fint!

Stort och luftigt och rent och nästan som ett SPA i omklädningsdelen.

























Cool tant på löpbandet

Och nuförtiden är det nästan inget jobbigt alls att träna på gym.



















Man har TV löpbandet och om man tar med sig sina hörlurar så kan man stänga ute hela omvärlden och glömmer nästan av att man anstänger sig.
Och det är väl bra!
Att slippa vara närvarande!
Haha, tvärtemot mindfulness blir det liksom.
hihi

I alla fall så försöker vi träna tre gånger i veckan fast för det mesta blir det bara två...

Jag går på bandet och försöker jogga lite lite.
Varje gång jag börjar så får jag nån åkomma så nu har jag äntligen vid 53 års ålder förstått , inte bara i teorin, att jag måste ta det försiktigt när jag börjar.
Sen när jag försöksjoggat och promenerat i sådär en halvitmma - 40 minuter så "drar jag lite i grejorna".

Det betyder att jag kör ben och rygg ena gången och armar och axlar nästa.
På gymredskapen alltså.
Några set benpress med vääääldigt moderat vikt
och så ett par set bensparkar.
Ryggen; några set rodd, även här vääääldigt moderat vikt.
Och så några set latsdrag.

Färdig!

För armarna blir det pushdowns och ev några pressövningar för triceps och så några set bicepscurls.

Trikeps, bikeps och den rutige kepsen som en god vän från längesedan uttryckte det.

Denna mcyket enkla och lätta träning ger tillräckligt med träningsverk för att jag ska känna mig stel och go (läs nyttig) i ett par dar efteråt.

Jag har en teori om att man får lika stor eller förresten större effekt  av korta intensiva pass än att gå runt på gymmet i timmar och slita.
Och inte varje dag heller.
Det är vilan som gör det.
Bra teori va!!

Well, det var allt från träningshörnan för idag.
Kanske kommer det mer längre fram.
Om inte träningsperioden redan gått över....

.

Inga kommentarer: