lördag 16 januari 2010

Idalaboden

Idag ska jag o dotter Amanda till Idalaboden. Amanda vill hitta en taklampa modell äldre. Uhhh, vad hemskt men smaken är olika.. retro kallar ungdomarna det. Jag kallar det gammalt rätt och slätt.
Jag hoppas att garnvindan som jag såg där i början av december är kvar. Behöver den till mitt turkosa silkegarn som jag beställt från http://www.chiligredelin.se/
Bilden föll bort när Chili Gredelin tog bort den från hemsidan... Jag ska ersätta den så fort jag kommer hem till garnet/2010-01-22

Helt ljuvligt härligt (tror jag, har inte sett det i verkligheten) tunt som tusan, 3000 m/100 g. Som sytråd typ... FÖr ögonblicket har jag tänkt lägga med en tråd eller två av det när jag stickar mitt nya projekt; kofta i svart silke-tweed. Kan nog bli effektfullt. Men jag hinner ändra mig.

Inga kommentarer: