fredag 29 januari 2010

Debut










Harika sockor med mönster på engelska.
Jag skrev ju om mönstret jag köpt. Och garnet.
Höll på att bli tokig igår kväll när jag skulle göra de vridna kanterna upptill på sockan.
Ända tills jag förstod att om det står att man ska sticka på rundsticka, circular needle, de första varven så har det en orsak. Det går helt enkelt inte att börja direkt med strumpstickorna, double pointed needles.
Say no more....
Well well. det är i alla fall väldigt roligt med en utmaning. Vilket jag anser att Harika sockorna är med sina två färgers mönsterstickning och på engelska också då.
Så här ska de se ut när de är klara...












Medan jag satt där igårkväll fick jag den här fina bilden från vännen A H.Lägger in den här eftersom hon inte har nån egen blogg. hihi

A H är (också) en händig flicka. De fina plättarna ska bli ett överdrag till kökssoffan hennes.

1 kommentar:

Ann sa...

Tihi.. va gullig du är :-) Nu har plättarna blivit 3 :-)
Ha en superskön helg! Imorgon ska jag leka instruktör och köra mitt step pass :-)
Kram kram