onsdag 9 april 2014

Till Paris..

...ska vi inte rida på en gris, men väl åka på ett flygplan.
Jag, mamma, Marianne och Anne-Marie.


Det är mammas 80-årspresent från alla barnen.

Hon är inte jättemycket för att resa egentligen, "Vad ska jag ut i o göra, jag har det ju så bra här hemma!" brukar hon säga. Men sen brukar hon också säga att "Fast det hade ju varit väldigt roligt att komma till Paris igen".

Jodå, så det ska hon få göra. Och vi flickor passar på att åka med:-)

Jag ska försöka dokumentera så gott det går här på bloggen så att hemmavarande familjemedlemmar, bröder, sambos, svågrar o svägerskor och de stora massorna av andra läsare får följa med lite grann.
:-)

Resan börjar i morgon kl 12 med att jag, Marianne och mamma kör ner till Anne-Marie i Stensjö. Där får vi fika och Marianne får grand tour. Hon har ju inte sett det nya huset än.
Sen drar vi vidare ner till Köpenhamn. Beräknar vara framme vid 16:30 - 17.
Planet lifter 19:05.

Men innan dess ska jag, Emma och Julia åka till Ludde ute på Hönö och gratulera på 25-års dagen.
Det blir tårta, sång och presenter:-)
Jag och Julia kör från Åsa vid halv sju för att vara framme kl 8 och möta upp Emma och Olle.
Sen får jag köra hemåt igen vid nio för att fixa lunchen.

Julia, Emma och Olle stannar med Ludde och äter lunch ihop i stan och fram på eftermiddagen kommer Amanda och firar med bio. Jag tror det blir en bra dag för Ludde. Vi hade familjemiddag i söndags och firade lite då med.

Nä, det är väl bäst att gå och lägga sig så man orkar med allt roligt i morrn:-)



Inga kommentarer: