måndag 31 december 2012

Nyårsafton

Det här blir min 55:e nyårsafton om jag räknat rätt.
Inte konstigt att jag inte kommer ihåg alla. Många av dem har försvunnit i glömskans dimma.
Men några minns jag rätt tydligt faktiskt.
Tex de här:

Nyår 1975 tex. En spännande kväll med pojkvännen och vänner. På nyårsdagen flyttade jag hemifrån.
Det var väldigt spännande!!

Nyår 1997 (eller var det möjligen -98, äh siffrorna är väl inte jätteviktiga) Jag och vännen M som också bodde på Solliden i Fjärås firade tillsammans. Vi gjorde önskelistor som vi eldade upp på uteplatsen.
Och vi körde upp på Bräckan för att titta på fyrverkerierna. Det gick sådär. Dimman låg tät hela kvällen och natten. Men roligt hade vi i alla fall.
Och alla våra önskningar gick i uppfyllelse:-)

Jag har också minnen från ett nyår tidigt 80-tal. Vännerna A och M hade just träffats tror jag. Kan det ha varit 81-82 nånting. Vi var i A:s föräldrars hus i Kungsbacka och hade fin middag. Märkligt nog minns jag inte riktigt vem jag hade som sällskap. Jag tror det var M (i så fall var det 1981) Men det kan också varit S 1982. Undrar varför just det fallit ur minnet, men inte själva festen...

Nyår 2007. Det var första året vi bodde här i Åsa. Vi firade med brorsan och hans tjej har jag för mig. Kanske var mamsen med också. Jag kommer i alla fall ihåg att vi gick ner till viken och smällde iväg en massa fyrverkerier.

Nyår 2011 kommer jag också ihåg (jäkla tur!! det var ju alldeles nyss.-))
Vi var hemma själva här i Åsa och åt en god middag och stod i fönstren och såg alla fyrverkerier runt om. Frillesås, Hästholmen, bort mot Onsala smälldes en massa pengar upp under och efter tolvslaget.

I år är vi hemma, jag och sambon och lilla E, eller den gravida som vi också kallar henne. Tyvärr var D tvungen att jobba hemma i Stockholm över nyår. Men så är det för dem som jobbar inom vården. Tur att de finns!

Beträffande nyårslöften så har jag nog inte tänkt att avge några i år heller.
Jag tar och skriver ner dem på önskelistan istället. Önskelistan skriver man under nyårsaftonskvällen och på tolvslaget eldar man upp den. Då tar universum hand om alla önskningarna och ser till att de blir verklighet.
Det funkar!!

Under 2013 önskar jag:
Att lilla barnbarnet kommer ut helt och friskt.
Att jag ska se till att träffa mina kära väninnor och nära och kära oftare.
Att vara lite bättre på att ta hand om kroppen, och inte skylla så mycket på långa jobbdagar o sånt..
Att vara bättre på att inte ta alla apor som vill hoppa upp på mina axlar. Särskilt på jobbet.

Gott slut alla !
Och ett riktigt Gott Nytt år!!!










1 kommentar:

Cecilia sa...

Klokt med önskelistorna! Jag gjorde en gång upp en lista som jag skickade iväg med en sådan där lanterna, fast det var mer sådant som jag bestämt mig för att sluta fundera på. Det fungerade faktiskt riktigt bra, det med!
Jag tror att jag ska försöka dra mig till minnes mina bästa nyårsaftnar och så hoppas att dagens kommer höra till listan över dem, så småningom!
En skön kväll önskar jag dig och de dina och att universum sköter sig så att det du önskar slår in!
Stor kram!