torsdag 10 februari 2011

Nytt

Ny kofta är påbörjad.
Nytt garn är på väg

Ja visst är det helt tokigt!!
Hur jag bara inte kan låta bli när jag ser fina garner.

När jag var i Helsingborg och went wild and crazy var jag helt överens med mig själv  om att inte köpa mer garn på länge.
Så fick jag ögonen på Fale Artuts underbara Vårkrisp.
Hux flux blev det mitt!!
Den söta mänskan spinner och färgar så vackra garner!!
Kolla in på hennes Ullmaja. Där dyker det upp både garner och flor titt som tätt.
Men man fpr vara snabb för grejerna går alltid åt jättefort.
Alla vill ha!

Mitt Vårkrisp ska bli en sjal som kommer att passa så j-kla bra till min nya kofta.
Just wait and see.

Nya koftan ja!
Den ska se ut så här.



















Samma färg fast limegrön!
Lite lite melerat eller skiftande är garnet.
Ja du har ju sett det här i tidigare inlägg.

Det nya fina Vårkrisp-garnet ska du få se sen!!

Jag tar gärna tips på sjalmönster.
Spets ska det vara men helst ett som är lite strikt.
Inte så blommigt eller bladigt om man säger så.
Mer rutigt liksom.

Tjo!
Mags

Inga kommentarer: