torsdag 17 februari 2011

Idag är jag glad

tex för att jag har såna bra händer.
De kan göra nästan vad som helst!!

Särskilt glad är jag just nu för att de kan sticka så fort och bra.

Igår kväll kunde jag inte låta bli att pausa i Moonstone-koftan.
Det låg ju en härva Vårkrisp från Fale Artut bredvid mig i soffan.














Kära nån då!
Jag har ju inte bloggat om Vårkrispen ännu!!!
Hur kunde jag missa det?
Antagligen för att jag bara suttit och klämt och klappat på härvan ända sedan den kom med posten i fredags.
Underbart mjukt och lent merino och silke.
Och så himla fina färgskiftningar.
Man ser turkos, limegrön, lila och allt däremellan.
Hon är en konstnär den där Fale!

I alla fall så vill härvan bli en sjal.
Mesamma!
Mönster hittade jag på Knitty.
Det blir en Bitterroot.
 

















Bitterroot passar bra till mig faktiskt.
Jag gillar bittert.
Fast bara som smak.
Inte på annat sätt.
 
Jag väljer att accociera till öl och/eller skarp (som i cool, smart, häftig) efter att ha slagit upp ordet i det engelska lexikonet.
Eller bitter som i Rosita Bitter som är en god drink...
Visst låter det trevligare än bara bitter rätt av?
 
I alla fall så fick jag stickat lite på min nya sjal.
Den kommer att bli såååå himla snygg till Moonstone-koftan, nya rosa jackan och ...ja allt!
Bilder senare.

Nu ska jag ta en treo mot huvudvärken och sen ska jag smyga hem så fort jag kan med...

Inga kommentarer: