onsdag 5 januari 2011

Idag är det ett år sen

jag började blogga.
Som av en slump bara.
Om slump finns.
Hm, jag är tveksam...
På ett sätt vill jag gärna tro att allt är en slump.
Dvs att det inte finns någon mening bakom någonting.
Att växterna, djuren, vi finns bara för att et går liksom.
Eller som en god vän sa en gång, ren j-la tur helt enkelt.

Ja, jag vill tro på tur och slump.

Samtidigt tror jag - eller vet - att vi kan påverka "slumpen".

Det man tänker på det får man liksom.
Detta betyder att man kan önska sig saker/situationer som man egentligen inte ser hur de ska kunna inträffa.

Det är kul att önska.

Önska nåt man verkligen vill och sen släppa det.
Om man inte släpper det blir det trögare liksom.

Man kan ju inte dra tillbaks tåget hela tiden för att se hur långt det kommit på tågbanan.
Du fattar..

Well, idag ska jag bara fira att bloggen fyller år.
Och handla lite mat.
Och blocka muminkoftan.
Och försöka komma på vad det är för fel på pannan....

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Grattis på ettårsdagen!
Jag började sådär lite oplanerat också, men kanske inte av en slump!?
Pannproblem...usch då! Hoppas det är något enkelt!

Hoffmans Design sa...

Grattis till din års dag.
Det e kul att blogga. Usch för pannor jag stirrar alltid på våran när jag går förbi den och undrar om den lyser rött. Men nu peppar ta i trä så har det varit lungt.
Ha en skön helg Kram.

Mia stickar sa...

Grattis på ettårsdagen!