torsdag 11 november 2010

Fale-Haruni

När jag var hos Fale Artut härom helgen (gu vad det lät cooolt!! Jag var hos Fale Artut!!! iiii vad roligt!!)köpte jag (bla) med mig en mjuk skön härva svart lönspunnet ullgarn.
Ullen är från Fales får såklart.
Den var så mjuk och härlig att jag inte kunde motstå den.
Just det ögonblicket visste jag inte vad jag skulle ha den till, men känslan gav idéer om
nära kroppen.
Runt halsen.
Intill.
Sen tog det inte så många kläm på härvan förrän jag tänkte
SJAL!!!
En sjal som är väldigt vacker är Haruni av Emily Ross.
Jag har gjort ett par stycken förut.
Nu är det dags igen.
Igår påböjades en svart mjuk o god Haruni således.
Jag stickar den med KnitPro rundsticka 7.
Garnet passar för stickor 4-5 ungefär.
Det är alltså tänkt att sjalen ska bli stor och luftig.



















Just bara påbörjad ser den ut så här

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Vad fantastiskt, få sticka så vacker sjal i Fale-garn!