lördag 11 september 2010

Helg

På gott och ont dristar jag mig att säga.
På gott för att det är underbart att slippa stoja upp kl sex.
Och särkilt skönt att slippa duscha det första man gör!
Nä, jag är inte emot renlighet alls.
Men jag tycker verkligen att det är jätte-jätteskönt att slippa duscha!
Jag vet inte varför, men jag tycker att det är så j-la tråkigt.
Jobbigt!
Blöta ner sig och torka och smörja in och föna håret och...
Nä, på helgen undviker jag duschen.
Jag är väl lat antar jag.
Det står jag för!

På ont då?
Jo, helghuvudvärk.
Det är väl när man slappnar av....
Första helgen efter första jobbveckan var den där.
Sprängande huvudvärk.
Sen har det vart till o från varje lördag sedan dess.

För lite vatten? ja
Fuskat med koliasrna? mm..ja
Stress? nja lite kanske
Iprenbrist? haha, ja säkert!
Fast idag var det nog inte Iprenbrist för det har inte hjälpt än....
Förkylning? ja, det kan det vara för den har fortfarande inte släppt

Skit samma.
Trist är det för jag hade tänkt göra en massa roliga saker idag.

Städa och rita mönster till min jacka..

Men än så länge har jag bara suttit i soffan och glott på tv och så läst en massa bloggar förstås.

Jag hittade en sån rolig, ganska ny blogg Tildabellan.
Hon skriver jätteroligt och har gjort en massa fina saker.

Internet är väl fantastiskt!
Tänk att jag kan sitta här i soffan i Åsa och "prata" i realtid med min lilla A i London.
Facebook!

I huvet har jag just nu ett par sockor som jag väntar mönster på.
Den flitiga Tålamodspåsen visade ett par så sööööta häromdagen som jag bara MÅSTE sticka!
Kolla in hennes blogg och läs om sockorna.
Roligt att de har en historia.
Bilden stal jag  utan lov....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallojsan! Idiothuvudvärk så fort man blir ledig och "duschfobi"...jahaa då, jag med! Är vi släkt eller? (fniss). Slänger allt in dig i favvo-listan också. Och tusen tack för fin credit.

Ann sa...

Ibland kanske kroppen bara vill vara ;-) kram påre! hoppas att du får en jätte skön och pigg söndag!