onsdag 11 augusti 2010

Pyssel

Måste visa hur fint det blev med Lisas ögonsten.
Jag fick den innan växthuset var klart och L sa att jag ska ha den inne i växthuset.
Men vi satte den utanpå istället.
Coootl va!




























Fina gurkor!!
Läs i imperfektum; de är uppätna nu.














Visade jag hur det ser ut när det är möblerat förresten?















Igår var jag gräsänka en stund på kvällen när sambon var o spelade golf.

Efter jobbet tog jag en sväng till lilla J.
Hon hade hittat lite mer kläder hemma kvällen innan som jag körde hem till henne.
J bjöd på fika.
Roligt, J och hennes väninna E låter som riktiga små husmödrar när de pratar om hur billigt de handlat på Lidl och vilka goda maträtter de lagar.

På hemvägen stannade jag och sonen (som jag tog med mig från J där han varit under dagen) först på BrandDesign för att beställa nya kylskåpshyllor.
Jag fick hemläxa med mig.

















De vill ha alla nummer som står på en lapp inne i kylskåpet innan de kan beställa....
Nästa anhalt blev ICA Maxi där vi shoppade upp oss på lite mat.

Under kvällen hann jag med både ditten och datten.
Kokade spareribs i en timma och la dem sedan i marinad för grillning nån kväll.
Stekte karrékotletter i ugnen = matlådor.
Stickade färdigt min Lättja-sjal.
Den ska tvättas och blockas innan jag visar den.

Tjo vad det går ibland.

Det var en väldigt fin kväll.
Alldeles stilla och ljummet i luften.
En vacker himmel skymtade mellan molnen vid åtta-niotiden.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Vissa dagar är goare än andra! Härliga gurkor, inget är så gott som det man odlat själv!

Hoffmans Design sa...

Vilken fin sten med ett öga på den passar jätte bra i ditt växthus.
Ha det Antonija