fredag 16 oktober 2015

På projektlistan för hösten/vintern


Oj vad mycket roligt jag har att göra framöver!

Ungefär i tidsordning:

Hitta mönster till Julias brudklänning. Måndag fm

Lyfta båten och få hjälp av brorsan att snickra stöd till uppställningsplatsen.Måndag em

Sy en toile (för-klänning av typ lakansväv) tis-ons

Prova toilen på Julia och spika (nä; bestämma) slutligt mönster. Räkna på tygåtgång. Torsdag

Boka tågbiljetter till Stockholm. Torsdag

Julia och jag åker upp och rekar på Olssons Tyger och Siden Carlsson och förhoppningsvis inhandla tyg. asap

Laga båtkapell åt J.R. Troligen under nov-dec nån gång (så fort hon lämnat in kapellet)

Sy nytt kapell till min båt. Nån gång när jag har tid i vinter

Sticka kofta till Julia. Nån gång när jag har tid i vinter

Sticka fler ullblöjbyxor. Nu och löpande framöver.

Sticka en jättesöt väst till Olle av köpt kit från Alice Starmores Virtual Yarns. Nån gång när jag har tid i vinter

Byta trät på insidan sittbrunnen i båten. Framåt våren när det går att klä av presenningen.

Sticka klart den rosa-vita koftan. Mellanprojekt under vintern.

Sticka nåt fint av det underbara turkosmelerade garnet från Ullcentrum som jag nyss köpt. Kliar verkligen i fingrarna:-) Nån gång när jag har tid i vinter


Hm, ja, det var nog det hela för nu:-)
Härlig lista att plocka ifrån.
Ääälskar listor!
Den lär väl bli ommöblerad under resans gång, och det är det man har listor till.
Det känns så himla gött att ha en massa goa grejer att pyssla med under långa mörka kalla vintern.
Tjohoooo!

Och märk väl! Detta är inte Duktiga Annikas lista, utan Magganmagis alldeles egen.
Planerad och skriven på ren känsla:-)










1 kommentar:

Annorlunda sa...

Jag är mångsysslande och kreativ människa!


Jag är en mångsysslande krativmänniska. Kattälskande, hundälskande, djurälskande småtokig 50+tant som inte kan låta bli att inspireras av allt som verkar roligt, intressant och utmanande. Jag gillar att pyssla och göra smycken, skriva, läsa, måla, teckna, sy, virka, klappa katterna, hålla på med datorn och en massa annat - tiden räcker inte till för allt. Min sämsta gren är ordning och reda, städa på freda' - men kaosforskning ägnar jag många timmar åt.
pyssel, läsa, skriva, måla, teckna, sy, skapa, dator, psykologi, antropologi, kvantmekanik, astrologi, djur, en massa annat. Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m. Att vara annorlunda liv med diagnoser! Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Har Autismspektrumtillstånd, Autism, kronisk depression. Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda! Har varit mobba hela min barn, ungdom, halva vuxna liv. Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m. I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. För samarbete kontakta mig på min E-mail: mia2@home.se Blogg: annorlundakvinna.blogg.se