fredag 14 februari 2014

Alla hjärtan & prinsessbesök


Kolla vilka ljuvliga rosor sambon kom hem med idag!!
Han köpte alla de hade kvar nere i vår fina blomsteraffär i Åsa;
Åsa Blommor & Trädgård
Han är för himla söt och världens bästa!!
De doftar tom litegrann. Det är inte så vanligt när det kommer till köperosor tycker jag.
Doftande rosor är med riktiga än ickedoftande, det är min mening.
Det kanske tom går att får dem att slå rot. Det måste jag försöka med.
När vi bodde på Dals hade jag en gul ros som efter att själva blomman vissnat fortfarande var grön på bladen. Den fick stå kvar i en blå vinflaska (Guntrum Riesling om jag inte minns fel, på den tiden var det viktigare att flaskan var blå än att vinet var drickbart…)
Rätt var det var såg jag att det slagit ut små rottrådar från stjälken. Pinnen blev omplanterad till en lerkruka med jord och efter hand kom det ut små nya bladknoppar på stjälken.
Rosen växte och växte och blev en hel liten buske med många likadana gula blommor, likadana som ursprungsrosen.
Helt fantastiskt! Tyvärr fick den spinn.   Jag märkte det för så spinnet  som tog över hela plantan till slut.

Nåväl, inte nog med fina rosbuketten;  jag fick även  finbesök av en god vän och hennes lilla söta bebisprinsessa.
Så himla gullig! Hon pratade med mig och log så bedårande. Bebin alltså.
Ja, jo, mamman med såklart.
Men det är ju mer sensationellt när en två och en halv månaders tös snackar med en liksom.

Sen var jag på skönhetssalong och fick behandling. Där tjänade man in en fem -tio år minsann!!

Jodå, så det var en mycket lyckad och trevlig dag.

Puss på er!!




Inga kommentarer: